USTALENIA PO INSPEKCJI SŁUŻB DOT. PONIESIENIA BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH S-3 I DK- 27
Dodano: 2016-09-22
Zielona Góra. W ostatnich dniach odbyło się kolejne spotkanie Prokuratora Okręgowego w Zielonej Górze Jarosława Kijowskiego, Komendanta Miejskiego Policji w Zielonej Górze Andrzeja Kostki, przedstawicieli Policji, oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Uczestnicy spotkania rozważali wprowadzenie nowych rozwiązań organizacji ruchu i ograniczeń prędkości, które poprawią bezpieczeństwo na odcinkach dróg krajowych S-3 (Zielona Góra-Sulechów) i DK - 27 (Zielona Góra-Nowogród Bobrzański). Spotkanie przedstawicieli prokuratury, KMP i GDDKiA to kolejny etap wspólnych działań mających na celu podniesienie bezpieczeństwa podróżujących po S 3 i K-27.
O pierwszym spotkaniu w siedzibie GDDKiA informowaliśmy przed kilkoma dniami. Podczas tamtego spotkania ustalono główne kierunki współdziałania, a także omówiono dotychczasowe przedsięwzięcia i wypracowanie nowych rozwiązań mających spowodować poprawę bezpieczeństwa na drodze krajowej nr 27 na odcinku z Zielonej Góry w kierunku Nowogrodu Bobrzańskiego. Podczas spotkania ustalono także, że niezbędne będzie omówienie i ewentualna korekta oznakowania na drodze krajowej S-3, gdzie obecnie trwa budowa drugiej części drogi ekspresowej.
Po inspekcji drogi S3 komisja podjęła ustalenia, że na czas budowy drugiej części trasy, na całym odcinku od Zielonej Góry do Sulechowa wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości do 60 km/h. Takie działanie ma na celu zapobieganie zmianom prędkości przez kierujących na krótkich odcinkach drogi i powinno spowodować, że ruch będzie odbywał się płynnie bez niepotrzebnego hamowania. Jest to ważne szczególnie przed zbliżającą się zmianą pory roku, jesiennych opadów i spodziewanych utrudnionych warunków na drogach.
Z kolei po inspekcji drogi DK-27, w związku z koniecznością szybkiego wprowadzenia zmian w oznakowaniu na drodze nr DK 27 ustalono, że w początkowym etapie działań wprowadzone zostaną dodatkowe znaki ostrzegawcze informujące o zagrożeniu i kontrolnym pomiarze prędkości. Tego typu rozwiązanie będzie można wprowadzić w miarę szybko. Kolejne koncepcje dotyczące działań podnoszących bezpieczeństwo na DK 27 to wprowadzenie odcinkowego pomiaru prędkości. Rozwiązanie to możliwe będzie jednak dopiero w dalszej perspektywie, ze względu na konieczność doprowadzenia infrastruktury energetycznej, a także ujednolicenia prędkości na dość długim odcinku drogi. Rozważana jest także możliwość instalacji tzw. bramownic, czyli niekonwencjonalnego w skali kraju rozwiązania, dzięki któremu możliwe będzie zainstalowanie znaków ostrzegawczych o bardzo dużej powierzchni.
Uczestnicy spotkania zaplanowali ponadto spotkanie z Inspekcją Transportu Drogowego, na którym omówiona zostanie możliwość instalacji w niedługim czasie fotoradaru, w miejscu gdzie kierujący nagminnie przekraczają prędkość. Spotkanie takie odbędzie się w dniu 30 września b.r.
Przedstawiciele policji zapowiedzieli zwiększenie częstotliwości przeprowadzanych kontroli drogowych, jak również surowsze konsekwencje wobec kierujących drastycznie łamiących przepisy, a tym samym zagrażających innym uczestnikom ruchu drogowego.
O kolejnych ustaleniach dotyczących działań służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo na drogach będziemy informowali w odrębnych komunikatach. ms/jcz
DK - 27
S3